Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 31 stycznia 2014

Jak zrobić papier z serwetki? - kursik

 

Dzisiaj mam dla Was mały kursik,

ale myślę, bardzo przydatny:)

To, że papierowe serwetki 

wykorzystuje się w decoupagu,
to każda z Was wie.
Można je oczywiście przyklejać na różne powierzchnie,
również na papier.
Dzisiaj natomiast chciałabym Wam pokazać, jak zrobić 
kolorowy papier scrapowy, wykorzystując serwetki papierowe
i ani grama kleju :)

Co nam jest potrzebne:

* papierowe serwetki
* biała kartka, może być z bloku technicznego
* folia spożywcza
* papier do pieczenia
* żelazko
* nożyczki






Serwetki musimy oczywiście rozdzielić i zostawiamy tylko jedną warstwę,
tą kolorową.
Białą kartkę przykrywamy folią spożywczą,
a na nią kładziemy naszą serwetkę.
Najlepsza folia - najtańsza, nie za gruba.


Serwetkę przykrywamy papierem do pieczenia...


... i dokładnie zaprasowujemy żelazkiem.
Żelazko musi mieć dość wysoką temperaturę
i nie używajcie pary.


Po kilku chwilach możemy sprawdzić, czy nasza serwetka 
"przykleiła się" już do kartki. Powinna tworzyć gładką i równą powierzchnię.
Zwróćcie uwagę na rogi i w razie potrzeby dokładniej zaprasujcie.


Możemy już odłożyć żelazko i zdjąć papier do pieczenia.


Teraz możemy obciąć brzydkie, niepotrzebne brzegi.


Tak wyglądają moje papiery z serwetek papierowych:


Na koniec pokażę jeszcze kartki, które zrobiłam z tych papierów.
Są to przede wszystkim kartki świąteczne, bo w tym
gorącym czasie przedświątecznych przygotowań je robiłam.

W tych dwóch kartkach anioły pochodzą z serwetki.


Tutaj Mikołaj, skarpety i serduszko, to elementy wycięte
z "serwetkowego" papieru.


Na tej kartce tło stanowi "serwetkowy" papier,
ale też największy motyl jest z nigo wycięty
i przyklejony na kosteczkach dystansowych.
Specjalnie nie używałam tu zbyt wielu ozdób, by wyeksponować te motyle.


Dwie ostatnie kartki zrobiłam na kursie z moimi uczniami,
na którym wykorzystałam ten sposób robienia papieru.
Jak widać nie używaliśmy żadnych papierów scrapowych.

Zachęcam do Was do wypróbowania tego sposobu
robienia papieru. Jestem ciekawa projektów,
jakie zrobicie.

angel

7 komentarzy:

  1. Świetny pomysł,kiedyś robiłam papier z serwetek,ale zamiast folii używałam kleju,a to jest chyba prościej,a serwetek mam mnóstwo,dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, ja już kiedyś korzystałam z tej techniki :)
    Tylko czasem mi się zdarza tak że serwetka delikatnie odkleja się od papieru, a Tobie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Jakoś do tej pory nie odklejało mi się nic, jeśli już to tylko drobne elementy przy tych wyciętych aniołkach, poratowałam się wtedy klejem.

      Usuń
  3. Świetny pomysł a projekty śliczne :) zwłaszcza ta z motylami cudowna

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny pomysł!!Super kurs, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały pomysł! I prace bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowość pierwsza klasa. Podziwiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...