Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 20 maja 2012

Smacznego!

Dzisiaj będzie nieco inaczej:)

Zacznę od tego, że wczoraj miałam bardzo pracowity dzień. 
Choć miał być scrapowy, to niestety nie ruszyłam żadnego papierka. 
O, nie przepraszam, ruszyłam, nawet przesunęłam całą stertę papierków,
 bo odgruzowywałam moją minipracownię:) 
Jest taka maleńka, a mieści się tam tyle rzeczy! 
Jestem strasznym chomikiem i nie pomyślałam, 
ze pół dnia (bo rano jeszcze co innego było w planach)
 nie wystarczy na posprzątanie mojej graciarni!
 Jeszcze jej więc nie pokażę, bo jest posprzątana tylko w połowie:)

Dzisiaj ma być z innej beczki.
 Wczoraj przypomniałam sobie hi, hi, jak to jest być dobrą gospodynią
 i upiekłam ciacho.
 Uwierzcie mi, dla mnie to jest coś, bo daawno nic nie piekłam:)
 Ale nie dlatego to piszę tylko po to, by przedstawić Wam Babkę z makiem. 


Znacie to ciasto?
 Wygląda niepozornie, ale jest pyszne. 
Jest to babka z mojego dzieciństwa i uwielbiam ją.

Może ktoś ma ochotę spróbować, więc na końcu podam przepis.
 Ale nie koniec na tym. To było jeszcze za mało słodkości.
 Zrobiłam jeszcze domowe cukierki. 
Tak je nazywaliśmy w moim rodzinnym domu, choć nie wyglądają, jak cukierki:)

Pokruszyłam resztki wszystkich płatków kukurydzianych, 
jakie zalegały w szafce i nikt już nie chciał ich skończyć.
 W gorącej kąpieli rozpuściłam mleczną czekoladę,
 (m.in. mlecznego królika, który od Wielkanocy walał się w lodówce!).
 Czekoladę wymieszałam z pokruszonymi płatkami, 
a uformowane kulki obtoczyłam w wiórkach kokosowych. 
I do lodówki do zastygnięcia. 
Słodka przekąska do kawusi gotowa:).
 To był przepis na wykorzystanie resztek w domu:):)



Hmm, nie zauważyłam, że kubek jest pochlapany kawą!
 Ale to nic!
 Dowód na to, że właśnie piję kawę:)
angel

P.S. Zdjęcia robione na tle starej walizki, którą wczoraj wytargałam ze strychu!
Jak ja kocham strychy:)

BABKA Z MAKIEM

2 szkl mąki
1 margaryna
6 jaj
1,5 szkl cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szkl maku
olejek migdałowy
trochę śmietany(1 łyżka)

Margarynę, żółtka i cukier ucieramy. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia i cukier waniliowy. Nadal ucieramy. Dodajemy mak, śmietanę, a na końcu ubitą pianę z białek. Delikatnie mieszamy łyżką. Pieczemy 40 min.
SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. To ciasto u nas nazywamy Mrówkowcem ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za przepis.A w jakiej temperaturze pieczemy? Pewnie to głupie pytanie,ale ja kulinarnie kompletna do niczego jestem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie się podoba ten recykling cukierkowy

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmmmm no nie moge!! Aleś mi smaka zrobiła!!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...