Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 18 sierpnia 2013

Najłatwiejsze ciasto w świecie

To juz drugi mój post dzisiaj :)
Wybaczcie kochani,
ale nie mogłam się doczekać, 
by nie poczęstować Was tym ciastem - pysznym i łatwym do zrobienia:)


Przy okazji nadawania nowej szaty mojemu przepiśnikowi, 
(którą możecie zobaczyć tu), 
przypomniałam sobie kilka przepisów.
A to ciasto jest pierwszym, jakie nauczyłam się robić
i robiłam je będąc zupełną małolatą jeszcze.
W moim zeszycie, zwanym teraz przepiśnikiem,
nosi ono nazwę po prostu "Ciasto z owocami".
A z moją mamą zwałyśmy je "ciastem na oleju",
bo właśnie olej jest potrzebny do jego zrobienia.


Każde owoce sezonowe można wykorzystać do tego ciasta,
a także takie ze słoika z domowego kompotu.
Można więc je robić z powodzeniem także zimą.
Przy moim odchudzaniu się nie jest to może 
odpowiednia przekąska na deser :)
Ale takie domowe ciasto lubi bardzo mój mąż,
więc warto czasem sprawić przyjemność mężowi 
(żeby nie było, że sobie, prawda?).


Zatem zapraszam na ciacho:)
A jeśli ktoś ma ochotę takie zrobić, to proszę bardzo,
oto przepis:
CIASTO Z OWOCAMI

* 6 jaj

* 1,5 szklanki cukru

* 11 łyżek oleju

* 2,5 szklanki mąki

* 2 łyżeczki proszku do pieczenia

* dowolne owoce

Ubić jaja całe z cukrem, dodać olej, mąkę i proszek do pieczenia - wymieszać.
Ciasto wylać na blachę (posmarowaną i posypaną np bułką tartą) i ułożyć owoce.
Piec ok 50 min (aż ciasto się zarumieni) w 180 stopniach. SMACZNEGO!

P.S. Ten post jest też początkiem pewnych zmian na moim blogu. Nie będą one bardzo drastyczne. Bardziej chodzi mi o to, by pewne rzeczy poukładać i uporządkować.
Zapraszam serdecznie i dziękuję za odwiedziny.

angel





7 komentarzy:

  1. ja jestem lewus ciasykowy...nie umiem piec ...ale Twojego przepisu spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. raczej łatwe , ja mam przepis na ciasto dla "lenia" tak się nazywa , bo łatwo i szybko sie robi ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobny przepis mam od swojej mamy (też nazywa się "ciasto na oleju") i według niego również piekłam swoje pierwsze ciasto. Teraz bardzo rzadko coś piekę, gdyż u nas to mój mąż wiecznie się odchudza i nie chcę go kusić ;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadłabym do Ciebie na to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie ciasta:) Twoje pysznie wygląda-muszę wypróbować przepis:)Dziękuję za odwiedziny na blogu i miłe słowa. Ciepło na sercu!Uściski i pozdrowienia posyłam Peninia*

    OdpowiedzUsuń
  6. Też dzisiaj upiekłam ciasto, które gościło na stole jeszcze w moim rodzinnym domu. Twoje wygląda bardzo smakowicie:) Dzięki za przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam tego typu wypieki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...